Hopp over
✓ 1-4 DAGERS LEVERING ✓ AUTORISERT FORHANDLER ✓ 60 DAGERS ÅPENT KJØP
✓ 1-4 DAGERS LEVERING ✓ AUTORISERT FORHANDLER ✓ 60 DAGERS ÅPENT KJØP

Slik kan WalkingPad gjøre arbeidshverdagen din sunnere og bedre!

Arbeidsdagen på et kontor kan være lang og tung for de aller fleste av oss, men heldigvis finnes det grep som kan gjøre det enklere å komme seg gjennom dagen, og ikke minst komme styrket ut av den!


Stå eller gå


Pandemien som har herjet de siste par årene har åpnet for at flere av oss kan benytte seg av hjemmekontor, eller “fleksikontor”. Mange arbeidsgivere har tillatt en viss fleksibilitet i arbeidstiden som gjør det mulig å bruke tid til trening og egenaktivitet i løpet av dagen, for så å ta igjen arbeidet på ettermiddag/kveld. Og kunne være jevnlig aktiv i løpet av dagen har vist seg å ha en rekke positive helsefordeler, og ikke minst positive egenskaper for å kunne gjøre en best mulig jobb. Visste du for eksempel at så lite som 5-10 minutter bevegelse gjør underverker for helsen? Og at det er mye bedre å være aktiv i små korte intervaller jevnt fordelt utover dagen enn kun en´ svært lang økt?


Vi har ulike grunner til at vi trener, men uansett hva som er din motivasjon, kommer vi ikke unna at det er bra for deg. Sammenligner vi å stå og jobbe kontra å sitte, forbrenner du 80-100 kcal mer i timen. Det blir ganske mye i løpet av en arbeidsdag. Og ikke minst vil det å stå kunne styrke beina dine, bidra til økt blodsirkulasjonen, redusere ryggplager, samt økt produktiviteten på arbeid.


Å gå er ENDA bedre

Du skjønner sikkert nå at det å stå kontra å sitte er en bitteliten forskjell som kan utgjøre ganske mye? Tenk da på effekten av å gå! For deg som er opptatt av vekt og forbrenning, kan du glede deg over at forbrenningen får seg en boost. A gå i rolig tempo (5 km/t), forbrenner rundt 320 kcal i timen. (Det nøyaktige tallet avhenger av kroppsvekt, kondisjon, kjønn, m.m.).


Men det virkelig spennende er hvilke andre helseeffekter du får av å gå. Vi kan nevne følgende:

  • Du blir i bedre humør!
  • Du sover bedre om natten.
  • Bra for å redusere blodtrykket og kolesterolnivået.
  • Det forebygger en rekke sykdommer som hjerte- og karsykdommer, diabetes, kreft, m.m..
  • Det styrker skjelettet og leddene.
  • Bra for psyken!
  • Reduserer risikoen for depresjon.
  • Gir bedre hukommelse.
  • Styrker immunforsvaret.

Og vi kunne holdt det gående…

Å gå er altså medisin i seg selv, og kan virke både forebyggende og “behandlende”. Den enorme helseeffekten av å gå er en bakgrunnen for at vi startet å selge WalkingPad i Norge.


WalkingPad er dedikerte gåmøller som er skreddersydd for bruk på arbeidsplassen, hjemme i stua, i små leiligheter, eller for deg som ønsker et lettvint alternativ til å kunne legge inn en gåtur “hvor som helst og når som helst”. Vår best egnede WalkingPad til bruk på arbeidsplassen er WalkingPad A1 Pro. Denne snertne gåmøllen skyves enkelt under en ståpult, og lar deg gå i et tempo på mellom 0,5-6 km/t med et så lavt støynivå at du slipper å forstyrre andre. Som ekstra motivasjon er det et eget LED-display som viser tid, hastigheten, distanse, antall skritt og kalorier forbrent.


Et annet veldig godt alternativ er WalkingPad C2. Dette er vår letteste gåmølle og veier kun 25,5 kg. C2 kommer i flere ulike farger og har et så flott elegant design at den nesten fremstår som et pent møbel! Begge disse modellene kan foldes sammen 180 grader slik at de ikke blir mer 13 cm tykk, og kan enkelt oppbevares bak en stol, pult, eller opp langs veggen.